Header Ads

'Pergh fasih betul dia bercakap'- Budak Kampung Fasih Cakap Arab Buat Netizen Kagum


Haa jangan pandang rendah dengan budak kampung ye.

Semalam seorang pengguna Twitter @munirdinie1 kongsi beberapa video seorang budak kampung di Langkawi selambe je bersembang dalam Bahasa Arab dengan pelancong.


Difahamkan, video ini diambil tengah hari semalam di Pantai Rhu, Langkawi. Kalau korang tengok video kat bawah ni, ramai juga orang-orang keliling leka tengok budak ni sembang Arab.


Setakat ini video tu dah dikongsikan oleh 14.5k orang. Rata-rata netizen memang kagum dengan kefasihan budak ni.


Kalau nak diikutkan tempat-tempat perlancongan macam ni memang ramai yang tahu banyak bahasa. Sebab senang untuk dorang communicate dengan tourist. So, korang jangan pandang rendah dengan orang-orang kampung.

Pergh bukan besherr besherr adik ni. Admin sampai leka tengok video tu walaupun hakikatnya tak faham sepatah haram.

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.