Header Ads

"Mee segera tak ada lilin! Doktor tak bagi makan banyak sebab.." - Dahsyat Lelaki Ini Sekolahkan Netizen Yang Cakap Mee Segera Ada Lilin


Mesti korang biasa dengarkan yang mee segera ni kononnya ada lilin sebab tu boleh keras tahan bertahun. Ada tu siap bakar lagi mee tu sebab nak tunjuk mee tu memang ada lilin. 

Tapi kalau difikirkan apa-apa jenis makanan sekali pun kalau dibakar memang comfirmlah akan terbakar kan.Tak dinafikan bahawa doktor larang kita memakannya, tapi bukan lah sebab ia ada lilin.

Satu tweet ni telah menarik ramai pihak sekali gus telah menyembur netizen tentang mitos yang kononnya mee segera ni ada lilin.


Okay sekarang dah tahukan mee segera sama sekali tidak ada lilin dan itu hanya minyak. Tapi macam mana pula dengan dakwaan yang doktor cakap mee ni tak bagus diamalkan kerana akan menjejaskan kesihatan?


Oh jadi yang cakap kalau nak makan kena selang 3 hari, boleh penyebab kanser yang sampai kena potong usus  itu hanyalah cerita karut je. Tapi walau macam mana pun terpulang pada korang untuk menilainya. 

Hakikatnya makan jenis segera ni memang tergolong dalam makanan yang tidak sihat. Jadi kalau nak makan tu janganlah hentam sehari sampai 5 bungkus. Berpada-pada ye kalau makan tu.

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.