Header Ads

"Jangan datang kepada saya dan kata ro kok membu nuh"


Mesti korang biasa dengar cerita suami perokok tegar tapi isteri dia yang meninggal dulu kerana asap rokok. Ada juga admin dengar yang kononnya sesetengah perokok ni kebal dari segi kesihatan walaupun sudah lama merokok. Ehh ye ke??

Menerusi satu tweet di twitter. Ada satu netizen ni bangga cakap yang rokok ni tak membunuh pun sebabnya atuk dan ayahnya masih panjang umur walaupun merokok.


Nampaknya tweet tersebut telah buat ramai netizen panas hati dan mula mengecam kenyataan tersebut.


Tapi ada satu retweet dari sorang gadis ni telah menarik perhatian ramai. Dari posting tersebut gadis itu meluahkan pakciknya juga perokok tegar tapi yang meninggal makciknya berpunca dari Secondhand Smoke (SHS).



Biasanya yang admin nampak perokok ni dia tak peduli pon pasal orang lain, selagi dia tak sakit kerana rokok selagi tu dia relex je hembus-hembus asap rokok. Yang selalu jadi mangsa (SHS) orang terdekat dorang lah.

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.