Header Ads

"Saya rasa duit tu ada dalam mesin ni." - Anak Masuk Duit RM4 Ribu Dalam Mesin Pengisar


Seorang kanak-kanak berusia 2 tahun ‘ditangkap’ selepas memusnahkan ribuan ringgit milik kedua orang tuanya dengan memasukkan duit tersebut ke dalam mesin pengisar.

Menurut pasangan suami isteri terbabit, Ben dan Jackee menyimpan duit tersebut untuk membeli tiket bola sebagai hadiah kepada ayah Ben.  Mereka telah menyimpan lebih RM4,000 dan memasukkannya ke dalam sampul surat sebelum ianya hilang ditempat sepatutnya.


“Kami mencari dimerata tempat.  Selongkar tong sampah tapi masih tak menjumpai sampul surat tersebut.”

“Selepas puas mencari Jackee tiba-tiba menjerit, saya jumpa! Sambil memegang mesin pengisar.”

“Saya rasa duit tu ada dalam mesin ni.”

“Selama hampir 5 minit kami terdiam dan tak tahu nak buat apa.  Siapa yang sanggup kisar duit?”


“Suspek utama mestilah si kecil Leo, dia selalu nampak ibunya mengisar kertas ke dalam mesin tersebut.  Dia juga selalu tolong musnahkan beberapa dokumen melalui mesin pengisar itu.

Pun begitu, berita baik untuk keluarga ini mereka boleh menyerahkan wang tersebut kepada Bahagian Wang Jabatan Perbendaharaan AS untuk pertukaran.  Ia akan mengambil masa sedikit untuk jabatan tersebut mencantumkan dan mengesahkan jumlahnya.


“Saya menghubungi pihak jabatan keesokan harinya.  Dia berkata, ‘oh, kami mungkin boleh bantu.  Masukkan duit ke dalam beg kecil berzip dan hantar ke DC. Dalam satu atau dua tahun anda akan mendapat kembali wang itu.”

Alahai anak. Nak disalahkan pun tak boleh sebab dia mesti tak tahu nilai duit tu. yang dia tahu itu hanya sekeping kertas biasa je. Nasib baik boleh dapat duit tu balik. Walaupun ambil masa yang lama nak dapat duit tu balik tapi sekurangnya takde lah berputih mata sangat.

Artikal ini dipetik dari https://siakapkeli.my/2018/10/21/anak-bertuah-duit-simpan-rm4-ribu-dalam-sampul-hancur-ditelan-mesin-pengisar/

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.